Přemysl Vacek se zabývá hrou na různé druhy louten a historických strunných nástrojů používaných v hudební praxi renesance a baroka. Je absolventem oboru Teorie a provozovací praxe staré hudby na Filosofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Jako interpret na renesanční loutnu, arciloutnu, theorbu, chitarrone a barokní kytaru spolupracuje s mnoha předními českými i zahraničními sólisty a soubory staré hudby (Musica Antiqua Praha, Musica Florea, Ensemble Tourbillon, Collegium Marianum, Kvinterna, Philidor Ensemble Tours, Les Pages & Les Chantres de Versailles, Wroclaw Baroque Ensemble, Collegio di musica Sacra Wroclaw, Magdalena Kožená, Iva Bittová atd.).
S vlastním souborem Ad vocem se soustřeďuje především na provozování méně známého repertoáru renesance a raného baroka, převážně české a italské provenience.
Koncertuje po celé Evropě a pořídil řadu CD nahrávek pro různá česká i cizí vydavatelství (Supraphon, Studio Matouš, Arta Records, Deutsche Gramophon, Divox Antiqua, K 617, ECM, Accent Records atd.). Patří mezi ně i známý koncert pro loutnu a smyčce Ddur Antonia Vivaldiho a jeho loutnová tria. Nahrávky, na nichž účinkuje, byly mnohokrát oceněny např. Zlatá Harmonie, Choc časopisu Diapason nebo Cannes Classical Awards na hudebním veletrhu MIDEM. Vystupuje též jako sólista s programy mapujícími renesanční a raně barokní loutnovou hudbu v Čechách a Evropě.
Přemysl Vacek hraje na mistrovské kopie nástrojů z dílny Davida van Edwardse a Jiřího Čepeláka.